BIOMECHANICS IN DRAWING 2, czyli dalszy ciąg mechaniki ciała rysownika.

Opublikowano 10 Października 2014
Udostępnij:

Pozycja przy pracy stanowi bardzo istotny element, odpowiadający za naszą wygodę oraz sposób i zakres ruchu naszych rąk. Budując tzw. setup rysunkowy, czyli odpowiednią postawę, należy przede wszystkim pamiętać, by utrzymywać wyprostowany kręgosłup. Prosta sylwetka będzie odpowiedzialna za ustabilizowanie naszego torsu, tak by rysować głównie ręką. „Napieranie” całym ciałem jest bardzo częstym błędem u osób początkujących. Ustabilizowana sylwetka będzie utrzymywała nasze łokcie w odpowiedniej odległości od deski, jednocześnie pozostawiając swobodę ruchu w stawie łączącym łopatkę z naszym ramieniem.

Odpowiednia postawa.

Co najważniejsze, rysując w pozycji wyprostowanej, możemy objąć wzrokiem cały arkusz papieru 50/70 cm. Nasze kompozycje będą bardziej spójne.  Dodatkową nagrodą za odpowiednią sylwetkę będzie możliwość spędzenia większej ilości czasu przy desce bez uczucia znużenia. Przy wyprostowanej sylwetce możemy oddychać pełnymi płucami.

Reasumując – garbiąc się i „kładąc” na kartce:

  1. Widzimy tylko część pracy – rysunek jest jak „posklejany” z odrębnych elementów,
  2. Po krótkim czasie czujemy się senni i znużeni. Kombinacja zamkniętej klatki piersiowej i zgarbionych pleców powoduje tzw. płytki oddech. Przyduszamy się w ten sposób.
  3. Kładziemy łokieć na kartce i blokujemy swobodny ruch. Trudno jest nam narysować prostą kreską czy odpowiedni kształt.
© MODUŁ KURS RYSUNKU - All Rights Reserved